Zdá se, že se boj na trhu bezplatných antivirů pro domácí použití začíná pěkně vyostřovat. Děje se tak poté, co Microsoft veřejně ohlásil svůj záměr přijít s vlastním freeware antivirem pro osobní užití. Původem česká společnost AVG, která je však dnes vlastněná již zahraničním kapitálem a která se stará o jeden z nejpopulárnějších antivirů na celém světě ,AVG Free, však Microsoft od tohoto záměru zrazuje a předkládá řadu problémů, kterým bude muset čelit. Softwarový obr se tak bude muset vyrovnat s velkými výdaji jen na zákaznickou podporu a pravidelné updaty.
Šéf AVG J.R. Smith se domnívá, že s příchodem Microsoftu na trh se mezi poskytovateli antivirů strhne boj, jehož prostředky povedou akorát ke snížení profitability celého segmentu a porušení partnerských vztahů. Za tímto vyjádřením je patrná obava AVG o pozici na trhu, která je dnes nebývale silná. AVG Free používá na 85 milionů lidí po celém světě. Microsoft má totiž dispozice k tomu, aby situací na trhu zamíchal.
Microsoft svůj záměr vtrhnout do tohoto segmentu oznámil nedávno. S tím přijde zrušení dosud zpoplatněného předplatitelského balíčku Windows Live OneCare. Microsoft chce uvést samostatný a stáhnutelný antivir příští rok v létě. Jeho vývoj probíhá pod kódovým označením Morro.